2011. július 12., kedd

Onigiri (japán rizsgombócok) zöldborsóval és fokhagymás szejtánnal




 Az onigiri (vagy más néven: omusubi) készítése kedvelt dolog a japán háziasszonyok körében. Kézzel, kézben formázott rizst jelent, mint ahogy arra az eredeti japán elnevezése is utal. A főtt rizst ping-pong labda fomátumra gyúrják, vagy háromszög alakzatra igazítják. Burkolható nori lapba (részben, vagy egészen), de csak úgy pőrén is meg lehet hempergetni akár fekete szezámmagban is. Esetleg grillen megpörkölik.

A gombócokat lehet tölteni is; kisebb kockára vágott és megsütött húsdarabbal, vagy tofuval, esetleg aszalt gyümölccsel. Vagy a japán hagyományoknak megfelve umeboshi szilvával, vagy sózott hallal, lazaccal.

 Tökéletes felhasználása a megmaradt rizsnek, amit aztán Japánban másnap becsomagolnak tízóraira, vagy ebédre és a kenyeret helyettesítik vele.

Onigiri (japán rizsgombócok) zöldborsóval és fokhagymás szejtánnal

(rizi-bizi onigiri)

Hozzávalók: 1 csésze főtt rizs (2,5 decis csészébe) 4-5 gombóc lesz;1(vagy 2) db nori lap (szárított alga lap), szejtán kocka.

A rizsből vizes kézzel gombócot formázok. Erre többféle technika létezik, én az eredeti kézzel formázgatást választottam: megmarkoltam egy nagy diónyit a masszából, kicsit gömbölyítettem, majd lapítottam. Beletettem a tölteléket és összezártam. Vizes kézzel formázgattam. A nori lapot négyrét vágtam, és vízzel átitattam, hogy formázható legyen, majd beborkoltam vele a rizsgombócokat.

Fogyasztáskor Kikkoman szósszal locsolgattam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails